Végre csatlakozik a Honda a többi gyártóhoz, ami a kulcsember leigazolását is közelebb hozhatja számukra

A Honda új központot hoz létre a MotoGP-csapatának Milánóban. A japán gyártónak így sokkal jobb esélye nyílik a KTM-et elhagyó Fabiano Sterlacchini leigazolására.

Marc Márquez 2019-es bajnoki címe óta nagyrészt küszködést láthatunk a Hondától a MotoGP-ben. Ennek egyes feltételezések szerint az az egyik oka, hogy a többi gyártóval szemben az aszakaiaknak nincs európai fejlesztési központjuk. Így amikor a koronavírus megnehezítette, bizonyos időszakokban ellehetetlenítette az utazást, a fejlesztési munkát végzők az internetes kommunikációra voltak utalva. Ez pedig akkora lemaradást eredményezett, amekkorát a mai napig sem sikerült behozniuk.

A némileg előrelépő Marini elárulta, hogy mi a Honda legnagyobb problémája

A Hondánál mindenképpen szeretnék azt elkerülni, hogy ez megismétlődjön, többek között emiatt egy új központot hoznak létre Milánóban. A japán gyártónak eddig is volt egy bázisa Európában, pontosabban Barcelonában, de az szinte kizárólag logisztikai célok szolgált, az új alkatrészek és fejlesztések eddig mindig Japánból érkeztek. Érdekes, hogy ezáltal a KTM válik a „legtávolabbi” gyártóvá, hiszen nekik Ausztriában, Mattighofenben van a központjuk, míg a többiek mind Észak-Olaszországban dolgoznak (a Yamaha már régóta jelen van a Milánó mellett fekvő Lesmóban).

A Honda új központjának a fejlesztés meggyorsítása mellett lehet még egy pozitív hozadéka: így jóval nagyobb eséllyel tudják magukhoz csábítani Fabiano Sterlacchinit. Az olasz szakember július elején váratlanul távozott a KTM-től, ahol a gyorsasági versenyzés részlegének a technológiáért felelős alelnöki pozícióját töltötte be. A hírek szerint részben pont azért hagyta el az osztrákokat, mert vissza szeretett volna térni a szülőföldjére.

Váratlan szakítás, fontos ember távozik a KTM-től

Az pedig egyáltalán nem véletlen, hogy a Honda nagyon szeretné leigazolni. Sterlacchini 17 évet töltött a Ducatinál, és egészen a MotoGP-projekt technikai koordinátoráig emelkedett a bolognai márkán belül. Miután elhagyta az olasz gyártót, tartott egy kis szünetet, majd 2021 júniusában csatlakozott a KTM-hez. Tehát lényegében két márka felemelkedéséből – már ami a királykategóriát illeti – kivette a részét, és így mindkettő motorjáról tudna hasznos információkkal szolgálni az aszakaiaknak.

Az biztos, a Hondánál komolyan veszik, hogy be kell hozniuk a lemaradásukat. Éppen ezért csatlakozik majd jövőre Stefant Bradl mellé Aleix Espargaró a tesztcsapatukhoz. Espargaró egyébként a veterán versenymérnökét, Antonio Jiménezt és egy szerelőt is magával visz az Apriliától. Bradl pedig úgy látja, hogy téves az a kép, miszerint a munkaadója nem próbálkozna.

Espargarónak véget ért az Apriliánál végzett munkája, szerinte jó lehetőséget kapott a Hondától

„A Honda állandóan csinál valamit, nem az van, hogy nem történik semmi – mondta a német motoros a SPEEDWEEK.com-nak. – Persze ez eddig a külvilág számára keserű, meglepően gyenge benyomást kelthet. De a Honda az a Honda, ezt sohasem szabad elfelejteni. Csak meg kell nézni, hogy mit ért el a Honda a múltban. A Ducatinak is tizenkét év kellett ahhoz, hogy újra világbajnok legyen, és [Casey] Stoner után újra egyéni címet tudjon szerezni az egyik versenyzőjük. Szóval az is egy nagyon hosszú »száraz« időszak volt. Nem szabad lebecsülni a Hondát, eljön majd az a nap, amikor ismét történik valami nagyszerű.”

Bagnaia megszólalt a tavalyi és az idei Ducati különbségéről, bár úgy véli, nem hallgatnak majd rá