Jorge Martín úgy véli, a kedvezőtlen körülmények nagy szerepet játszottak abban, hogy bukott a Japán Nagydíj időmérőjén. A spanyol pilóta elégedett az esős sprinten elért negyedik helyével. Martín kiemelte, hogy az őt megelőző Marc Márquez milyen jó teljesítményt nyújtott a viadalon. A Pramac versenyzője elárulta, hogy szerinte Pedro Acosta a főfutam legnagyobb esélyese.
A Japán Nagydíj fordulatos időmérőjén Marc Márquez mellett Jorge Martín volt az egyik főszereplő. Ám a Pramac motorosa ezúttal nem pozitív szempontból került a figyelem középpontjába. Martín ugyanis nagyjából másfél perccel a leintés előtt bukott a 9-es kanyarban, így már nem tudott javítani az akkori idején, és végül a tizenegyedik helyig csúszott le a táblázaton. Viszont a spanyol pilóta úgy érzi, hogy az esős körülmények legalább annyira hibáztathatóak az eséséért, mint ő maga.
Marc Márquez elárulta, mivel magyarázták a felügyelők, hogy túl későn vették el a körét az időmérőn
„Szerintem ezt nem igazán lehet hibának nevezni, mert esett az eső, és nehéz volt nem bukni – magyarázta Martín. – Próbáltam egy nagyszerű kört összerakni, és akkor elveszítettem a motor elejét. Az ember ilyenkor a maximumot próbálja nyújtani, de ez ilyen körülmények közt elég nehéz. Az persze világos, hogy az idei bajnoki versenyfutás során mindig történik valami, néha valami jó, néha valami kevésbé jó. Ma buktam az időmérőn, és hát az egyértelmű, hogy nem a legjobb a tizenegyedik helyről indulni, amikor a riválisod a másodikról rajtol.”
HIGH DRAMA IN Q2! 💥@88jorgemartin has gone down at T9! His session is over 😱#JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/GGfYDhUDxz
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 5, 2024
A félresikerült időmérő után aztán Martín a sprinten képes volt némileg menteni. Nagyszerű rajtot vett, és így az első kör közepén már az ötödik helyen haladt. Onnan viszont később már csak egy pozíciónyit tudott előrelépni, saját elmondása szerint leginkább a meginduló eső miatt. Ráadásul Pedro Acosta bukása sem repítette fel a dobogóra, mivel a kilencedikként rajtoló Márquez, akinek láthatóan jobban feküdtek a kedvezőtlen körülmények, megelőzte. Így végül 23 pontról „csak” 15-re csökkent a Bagnaiával szembeni előnye.
„Az az érzésem, hogy ha jobban teljesítek az időmérőn, akkor biztosan más helyzetben lettem volna – mondta Martín a DAZN-nak. – Az szerintem egyértelmű, hogy a tizenegyedik helyről indulva a legjobbamat nyújtottam. De az is igaz, hogy kicsit megijedtem, amikor elkezdett cseperegni az eső, és nem kockáztattam annyit, mint amennyit talán Marc, akinek végül sikerült odaérnie az elejére.”
Acosta az élről bukott, amit Bagnaia tudott kihasználni, Martín nagyszerű rajtjával kármentett
„Már soha nem lehet megtudni, hogy mi lett volna, lehet, hogy ha több kockázatot vállalok, akkor megint bukok – folytatta. – Szóval elégedett vagyok [a negyedik hellyel], hasznos információkat gyűjtöttem a holnapi napra. Már tudom, hol kell javulnom ahhoz, hogy vasárnap közelebb kerüljek a győzelemért folyó csatához. Úgy gondolom, hogy akár a tizenegyedik helyről is odaérhetek majd. Így a sprint után már nagyobb az önbizalmam. Ráadásul a száraz körülmények kedvezhetnek nekem.”
Martín tehát Márquez mögött töltötte a sprint egy részét. A viadal után pedig elismerően beszélt a nyolcszoros világbajnok teljesítményéről. „Marc mögött haladva láttam, hogy még van min javítanunk holnapra – jegyezte meg. – Tanult néhány dolgot, és úgy gondolom, hogy most ő a referencia a Ducati kötelékében. A 4-es szektorban lenyűgözően teljesít, én viszont nem megyek abban annyira jól. Én nem éreztem magam kényelmesen a motoron, küszködtem, és még meg kell találnom a természetes pozíciómat. Mögötte úgy éreztem magam, mint egy Moto3-as versenyző, mint egy újonc.”
Az Acostával kimondottan jó viszonyt ápoló Martín úgy gondolja, hogy az újonc a főfutam legnagyobb esélyese. „Pedro mindenáron nyerni akart – utalt honfitársa esésére. – De szerintem így is ő a vasárnapi verseny fő favoritja. Az én helyzetem egy kicsit bonyolultabb, viszont úgy látom, hogy akár a második vagy a harmadik helyért is küzdhetek majd.”
Acosta szerint a bukása „egy ostoba hiba” volt, arra koncentrált, hogy mindenhol gyors legyen